Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Életrajza

2010.07.18

A Formula–1 előtt

Räikkönen kilencévesen kezdett el gokartozni. 1988-ban már részt vett néhány finn ifjúsági futamon az A, B és C osztályban és első győzelmeit is learatta. 1991-ben a finn gokart bajnokság mini sorozatában versenyzett, 1992-ben a finn Rakéta Gokart Bajnokság junior osztályában. Ugyanebben a sorozatban 1993-ban a kilencedik, 1994-ben a második helyen végzett. 1995-től a finn gokart bajnokság A osztályában versenyzett, amelyben 1996-ban a negyedik helyet szerezte meg. 1996-ban részt vett a gokart Európa-bajnokságon, a világbajnokságon és az északi bajnokságban is.

1997-ben megnyerte a finn gokart bajnokság A osztályát és negyedik helyet ért el az északi gokart bajnokság A osztályában. Részt vett a világbajnokságon is az A osztályban. 1998-ban ismét megnyerte a finn gokart bajnokság A osztályát és megnyerte az északi gokart bajnokság A osztályát is. Második helyet szerzett a gokart Európa-bajnokságon a Super A osztályban és harmadik helyet a Monaco Kupán a Super A osztályban.

1999-ben második helyet szerzett a finn gokart bajnokság A osztályában és tizedik helyet a gokart világbajnokság a Super A osztályban. Ugyanebben az évben kezdett el formulaautókkal versenyezni a Formula–Renault bajnokságban a Haywood Racing Teammel. Első futamán a harmadik helyen végzett. Ötödik helyet szerzett a Formula–Ford Euro–kupában. A Formula-Renault téli bajnokságán négy versenyből négyet megnyert a Manor Motorsport csapattal.

2000-ben – továbbra is a Manor Motorsporttal – megnyerte a Formula–Renault brit bajnokságát, tíz futamon hét győzelmet aratott, hétszer szerzett pole pozíciót és hatszor futott leggyorsabb kört. A Formula–Renault Európa–bajnokságon három versenyen indult, ebből kettőt megnyert, összetettben ezzel a hatodik helyen végzett.
A Formula–1-ben
Sauber-Petronas
2001 [

A Formula–1-es Sauber-Petronas csapat vezetője, Peter Sauber felfigyelt a fiatal finn eredményeire és 2000 szeptemberében meghívta egy tesztelésre, majd később még továbbiakra. Saubernek tetszett, amit látott és leszerződtette Räikkönent a 2001-es szezonra csapatához Nick Heidfeld csapattársának. Sokan kritizálták ezt a lépést (beleértve a FIA elnökét, Max Mosley-t is), mivel Räikkönen mindössze 23 versenyt futott együléses versenyautóval, mielőtt Formula–1-es szerződést kapott. Mosley – és mások is – úgy vélték, hogy nagy kockázatot jelent egy ilyen tapasztalatlan versenyzőt Formula–1-es autóba ültetni.

Räikkönen azonban a teszteken megfutotta a szuperlicenchez szükséges kilométereket, így ideiglenes engedélyt kapott a versenyzésre az FIA-tól az első három futamra azzal, hogy a versenyzési engedélyét akkor véglegesítik, ha nem okoz balesetet vagy követ el komoly szabályszegést.

Räikkönen nem okozott csalódást, sőt, első versenyén rögtön pontot szerzett egy hatodik hellyel. Később a szezon során még nyolc pontot gyűjtött és ezzel a világbajnokság tizedik helyén végzett. Csapattársa, Heidfeld 12 pontot ért el és hetedik lett. A két versenyző összesen 21 pontot gyűjtött és ezzel a Sauber a konstruktőr-világbajnokság negyedik helyét biztosította be, ami a csapat történetének legjobb eredménye.
McLaren-Mercedes [szerkesztés]
2002 [szerkesztés]
A 2002-es Amerikai Nagydíjon

A 2001-es szezon során a média gyakran összefüggésbe hozta Räikkönen nevét a Ferrarival, ám végül mégsem a maranellói csapathoz szerződött, hanem annak riválisához, a McLaren-Mercedeshez, amelyiktől a 2001-es szezon végén éppen visszavonult Räikkonen honfitársa, a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen. Räikkönen csapattársa a tapasztalt David Coulthard lett.

A finn versenyző első McLarennel futott versenyén, a 2002-es Ausztrál Nagydíjon rögtön felállhatott a dobogó harmadik fokára és megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A McLaren számos műszaki problémával küzdött a szezon során, Räikkönen végül összesen 24 pontot szerzett és a világbajnokság hatodik helyén végzett, egy hellyel Coulthard mögött, akinek 51 pontja volt. A melbournei futamon kívül Räikkönen még három alkalommal állhatott dobogóra: a Nürburgringen és Suzukában harmadik, Magny-Cours-ban második lett.
2003 [szerkesztés]
2003, Franciaország

2003-ban a McLaren az előző évi autó módosított változatát, az MP4-17D-t használta. Az autó stabilan jó teljesítményt és megbízhatóságot mutatott a szezon során – Räikkönen úgyszintén. A finn versenyző az év második versenyén, a Maláj Nagydíjon megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét, s a szezon végéig összesen tíz alkalommal állt dobogóra (egy első, hét második, két harmadik hely). Ez a kiegyensúlyozott teljesítmény – és az újonnan bevezetett pontrendszer (amelyben 10-8-6-5-4-3-2-1 elosztásban az első nyolc helyezett kapott pontot) – azt eredményezte, hogy Räikkönennek az évzáró Japán Nagydíjon még volt matematikai esélye a világbajnoki címre. Ebben az évben nagy harcot vívott Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya és Räikkönen a végső elsőségért. Végül azonban a Ferrari versenyzője, Michael Schumacher diadalmaskodott. Räikkönen 91 pontjával mindössze két ponttal maradt el a világbajnoktól.
2004 [szerkesztés]

2004-ben a McLaren ismét visszaesett – különösen a megbízhatóság terén. Raikkönent számos műszaki hiba sújtotta, így az első hét futamból mindössze kettőt fejezett be. A szezon közepén a csapat az addig használt MP4-19 kódjelű autót lecserélte az MP4-19B-re, és ez valamivel jobb eredményeket hozott. Räikkönen Silverstone-ban pole pozíciót szerzett, a versenyen másodikként ért célba, Michael Schumacher nyert. Hockenheimban a második helyről esett ki a hátsó szárny leszakadása miatt. A Hungaroringen elektromos hiba következtében szintén nem tudta befejezni a versenyt. Az ezt követő Belga Nagydíjon végre nem hátráltatta a technika és megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét. Azonban ez csak rövid szünet volt. A pechsorozat folytatódott Monzában, ahol az autó megállt a boxban és újra kénytelen volt feladni a versenyt. Kínában újra fölállhatott a dobogóra, igaz csak a harmadik fokára, majd Japánban motorcsere és az ebből következő büntetés miatt végül hetedikként ért célba. Az év utolsó versenyén, a Brazil Nagydíjon újra harcba szállt a győzelemért, végül második lett. A világbajnoki pontversenyben a hetedik helyen végzett 45 ponttal. Csapattársa, Coulthard tizedik lett 24 ponttal.
2005 [szerkesztés]
A Kanadai Nagydíjon

2005-ben újabb jelentős szabályváltozásokat hoztak a Formula–1-ben. A legfontosabb az a szabály volt, aminek értelmében a versenyzőknek egy garnitúra gumival kellett végigfutniuk az időmérő edzéseket és a teljes versenytávot, valamint a motorszabály, amely szerint egy hajtóműnek két versenyhétvégét kellett kibírnia. A rajtsorrendről az első hat futamon két „egykörös” időmérő edzés döntött (egy szombaton, egy vasárnap), ám a nürburgringi Európai Nagydíjtól kezdve a nézők és a média általános elégedetlensége miatt eltörölték a vasárnapi időmérő edzést.

A szezon elején a Renault és Fernando Alonso erősen kezdett és nagy előnyre tett szert a világbajnoki pontversenyben. A McLaren az első néhány futamon azzal a problémával küzdött, hogy autójuk túlságosan óvta a gumikat, így azok nem tudtak megfelelően felmelegedni az egykörös időmérő edzésen. Miután ezt kiküszöbölték, a csapat egyre jobb teljesítményt nyújtott, Räikkönen pedig megnyerte a Spanyol- és a Monacói Nagydíjat.

A Nürburgringen az első helyen állt az utolsó körig, amikor azonban a kockásra fékezett gumi miatt eltört a jobb első kerékfelfüggesztése és a gumifalba ütközött. A versenyzőnek nem lett baja, de a futamot a nagy vetélytárs, Alonso nyerte meg.
A 2005-ös Amerikai Nagydíjon.

A következő versenyen, Kanadában csapattársát, Montoyát kiintették az első helyről, így Räikkönen ismét nyert, majd a Michelin gumikkal ellátott csapatok (a McLaren és a Renault is közéjük tartozott) által kihagyott Amerikai Nagydíj után Franciaországban második, majd a Brit Nagydíjon pedig harmadik lett. Räikkönennek mindkét alkalommal motort cseréltek az autójában az időmérő edzés után, és a szabályok értelmében ez tíz helyes rajtbüntetést vont maga után a versenyen, így a finn csak a mezőny közepéről rajtolhatott.

A Német Nagydíjon Räikkönen ismét kiesett a túlhajtott motorja miatt, de aztán a Magyar- és a Török Nagydíjon nyerni tudott. Az Olasz Nagydíjon megint motort cseréltek autójában, így a pole pozíció helyett csak a 11. helyről indult, s végül negyedik lett. Belgiumban nyert, de ekkor már a sok műszaki hiba miatt, ami a szezon során sújtotta, nem sok esélye volt a világbajnoki címre. A következő versenyen, a Brazil Nagydíjon Alonsónak a harmadik hely is elég volt arra, hogy bebiztosítsa a címet – és ezt meg is tette. A Japán Nagydíjon Räikkönen a 17. helyről indulva nyert az utolsó körben megelőzve a műszaki hibával küszködő Giancarlo Fisichellát, a szezon utolsó futamán, Kínában pedig második lett Alonso mögött.

A világbajnoki pontversenyben a finn összesen 112 pontot gyűjtött és a második helyen végzett a 133 pontos Alonso mögött. Szoros csata kettejük között a pályán vagy a világbajnoki pontversenyben nem alakult ki az év során. Räikkönen csapattársa, Juan Pablo Montoya – aki két futamot szezon eleji sportbalesete miatt kihagyott, egyről pedig kizárták a csapat hibája miatt – 60 ponttal a negyedik helyen végzett.
2006
Egy 2006-os teszten, Silverstone-ban

2006-ban újabb technikai változtatások történtek: a V10-es motorokról áttértek a V8-asokra. Ez az év újabb csalódás lehetett a versenyző számára: a McLaren teljesítménye elmaradt a fő rivális Ferraritól és Renault-tól. Az első futamon technikai hiba hátráltatta az időmérőn így csak a 22. hely jutott neki. Ám a futamon minden rendben alakult így harmadikként állhatott fel a pódiumra. A második futamon ütközés miatt kiesett. Ausztráliában jobban alakultak a dolgok: második lett. Európába visszatérve egy ötödik, egy negyedik, majd egy újabb ötödik helyezést szerzett. Autója ezúttal nem megbízhatatlan, hanem lassú volt. Monacóban újra a kocsi romlott el, de Silverstone-ban újra dobogóra állhatott.
A Török Nagydíjon

Kanadában Räikkönen egy harmadik hellyel gazdagodott. Egy újabb kiesés és egy ötödik hely után egy újabb dobogó következett. A rendkívül élvezetes, esős Magyar Nagydíjon újra kiesett, miután hátulról nekiment a lekörözött Vitantonio Liuzzinak. A törökországi kiesése után legjobb 2006-os eredménye következett: második lett Monzában, ahol a pole pozícióból indulhatott, 2 ezredmásodpercel előzve meg Michael Schumachert. Egy kiesés után két ötödik hellyel búcsúzott a McLarentől.

Az évad közben rengeteg pletyka röppent fel, hogy a 2006-ban lejáró szerződése után hova igazol, esetleg marad-e a McLarennél. Végül kiderült, a Ferrari őt választotta, három évre szerződött a csapathoz.
Scuderia Ferrari
2007

2007-ben Räikkönen a Ferrarihoz szerződött. Ausztráliában, első futamán, rögtön sikerült megszereznie az első rajtkockát, majd a versenyen megfutotta a leggyorsabb kört, és végül a dobogó legfelső fokára is ő állhatott fel, megelőzve a McLaren két versenyzőjét. Nigel Mansell 1989-es ferraris debütálása óta Räikkönennek sikerült először, hogy győzelemmel mutatkozzon be a Scuderiánál.
A Maláj Nagydíjon

A második futamra, a Maláj Nagydíjra kiegyenlítődtek az erőviszonyok a Ferrari és legnagyobb riválisa, a McLaren között. Räikkönen a harmadikról a negyedik helyre esett vissza, majd Massa kicsúszása után 3. lett.
A Brit Nagydíj dobogójának tetején

Bahreinben ismét harmadiknak futott be Hamilton mögött, ám ezúttal csapattársa nyert. Ekkor hármas holtverseny alakult ki a világbajnokságban Räikkönen, Alonso és Hamilton között. Barcelonában a felfüggesztés meghibásodása miatt kiesett, csapattársa ezt a futamot is megnyerte. Monacóban, az időmérőn nekiment a szalagkorlátnak és eltört a Ferrari első felfüggesztése. Az irányíthatatlan Ferrarival szinte pontosan leutánozta Michael Schumacher egy évvel azelőtti, nagy vihart kavart, "leparkolását". Nehezen begurult a boxba, de autóját már nem lehetett rendbehozni az időmérő további részére. Mért idő nélkül a 15. helyről rajtolt, és végül körhátrányban az utolsó pontszerző helyen futott be, nyolcadikként. A kaotikus Kanadai Nagydíjon Hamilton a verseny elejétől a végéig vezetett, Räikkönen végül csak az ötödik lett. A következő futam Indianapolisban zajlott. A világbajnokság állásának megfelelő sorrend alakult ki a rajtrácson: Hamilton-Alonso-Massa-Räikkönen, majd ugyan ebben a sorrendben is futottak be. A két McLaren még mindig fölényben volt, de előnyük Indianapolisban már "csak" 10 másodperc volt a Ferrarikal szemben. Mire kritikusai leírták volna a finn versenyzőt, Franciaországban futamot, majd Silverstone-ban is nyert, ezzel újra világbajnoki esélyesként emlegették. A kaotikus Európai Nagydíjon, ahol kétszer is heves esőzés lassította a versenyt, Kimi motorhiba miatt feladni kényszerült a futamot. Magyarországon Räikkönen a második lett Hamilton mögött, míg Massa nem szerzett pontot. A Török Nagydíjon a Ferrari második kettős győzelmét aratta az évben, ezúttal Massa-Räikkönen sorrendben. Alonso 20 másodperces hátránnyal harmadik lett. Massa ismét egy ponttal Räikkönen elé került a pontversenyben. Az Olasz Nagydíjon a McLarenek 20 másodpercet vertek a harmadik helyen célba érő ferraris Räikkönenre, a Scuderia hazai pályájának számító Monzában. Massa kiesett és elvesztette érdemi esélyét arra, hogy világbajnok legyen az évben.
A Belga Nagydíjon

A Belga Nagydíjat Räikkönen sorozatban harmadszor megnyerte, életben tartva ezzel esélyét a világbajnoki címre. Mögötte csapattársa futott be másodiknak. Az FIA, bár először nem büntette meg a McLarent, a Ferrari fellebbezése után kizárta a wokingi csapatot a konstruktőr-világbajnokságból. A versenyzőket nem büntették meg. A Japán Nagydíjnak otthont adó Fudzsiban esős időben zajlott a verseny. A Safety Car mögött indult el és haladt a mezőny 19 körig. A Ferrarik nem kapták meg időben a versenybírók azon döntését, miszerint kötelező az extrém esőgumik használata a futamon, így intermediate gumikon hajtottak pályára. Ezeket azonban le kellett cserélniük, így a mezőny végére estek vissza. Alonso a futamon egy vízátfolyáson megcsúszva falnak ütközött. Hamilton végig uralta az esős versenyt és nyert. Kovalainen második, Räikkönen a harmadik lett. A Japán Nagydíj után Hamilton 107 ponttal az élen állt, utána következett Alonso 95 ponttal, majd Räikkönen 90-nel, míg Massa 80 ponttal a negyedik volt. Hamilton vezetett a Kínai Nagydíjon, amikor elhasználódott hátsó kerekei miatt lelassult, Räikkönen elment mellette. Ezután a boxba hajtott, de a boxuca bejáratánál kicsúszott és a kavicságyban ragadt. Räikkönen nyert, Alonso pedig második lett: a spanyol versenyző 4 pontra megközelítette Hamiltont, míg Räikkönen hátránya hét pontra csökkent.
Kimi a Brazil Nagydíjon világbajnoki címét ünnepli

A Brazil Nagydíj Massa hazai versenye volt, de a brazil a világbajnoki címre már esélytelen volt, így már a verseny előtt is azt nyilatkozta, kész átadni esetleges első helyét csapattársának, és egyáltalán bármiben segíteni őt, ha ezen múlna a viágbajnokság sorsa.
A Massa-Hamilton-Räikkönen-Alonso rajtfelálásban a Ferrarik voltak a tisztább íven, és mialatt Massa Hamilton elé hajtva kicsit visszafogta az angol versenyzőt, Räikkönen feljött a második helyre, csapattársa mögé. Rögtön utána Alonso is elment Hamilton mellett, ezzel feljött a harmadik helyre. Hamilton hamar megpróbálta visszaelőzni csapattársát, ám a pálya poros ívéről kicsúszott, és visszaesett a nyolcadik helyre. A 3. Alonsónak esélye sem volt megelőzni a Ferrarikat, így ő biztosan lecsúszott a világbajnoki címről. Hamilton a hetedik körben hirtelen lelassult, az egész mezőny elment mellette, és amikor az autó újra erőre kapott, a 18. helyen állt. A Ferrari takitikájával és Massa lelassulásával Raikkönen második boxkiállása után az első helyre jött vissza. A finn végül megnyerte a versenyt, csapattársa a második, Alonso a harmadik, Hamilton a hetedik helyen végzett: így Räikkönen 110 ponttal, vetélytársait 1 ponttal megelőzve megnyerte a 2007. évi Formula-1-es világbajnokságot. Hamilton és Alonso 109-109 ponttal mögötte végeztek: Hamilton jobb helyezései miatt második, Alonso harmadik lett.


„ Olyan boldog vagyok, hogy szinte fáj. Olyan ez, mintha egy álom vált volna valóra. Erre vágytam gyerekkorom óta… Mindig mondtam, hogy a karrierem célja az, hogy világbajnok legyek. Többször is nagyon közel kerültem ehhez, és végül minden jól alakult… Csodálatos verseny volt, azt hiszem, még soha nem éltem át ennyi érzést versenyautóban. Minden tökéletes volt. Olyan ez, mint egy születésnapi ajándék a mennyből![2] ”
2008
Kimi Räikkönen a malajziai győzelmét ünnepli

A 2008-as idényre rányomta bélyegét, hogy Räikkönen számára nem kedvezett a 2008-as technikai szabály, mely szerint a versenyzők nem használhattak kipörgésgátlót. Az évad során folyamatos problémákkal küzdött, mivel nem tudta a gumijait üzemi hőmérsékletre melegíteni rövid távon ezért az időmérőkön rosszul szerepelt. Bár a szezon során a leggyorsabb versenykörök szinte kivétel nélkül az ő nevéhez fűződtek, ez kevés volt a jó eredményekhez. A szezonnyitón, többször kicsúszott, nem sokkal a vége előtt fel is adta a versenyt műszaki probléma miatt, de Barrichello kizárásával mégis kapott 1 pontot, mivel teljesítette a versenytáv 90%-át. A Maláj Nagydíjat megnyerte, és az összetettben feljött a 2. helyre. A Bahreini Nagydíjon elért második helyével átvette a vezetést a versenyzők között, miután a világbajnokságot addig vezető Lewis Hamilton nem szerzett pontot. A Spanyol Nagydíjon Formula–1-es mesterhármast ért el: övé lett a pole pozíció, a győzelem és a verseny leggyorsabb köre is. Csapattársa, Massa második helyével a Ferrari kettős győzelmet ünnepelhetett.

A Török Nagydíj edzései rosszabbul sikerültek, az időmérő edzésen csak a 4. helyet szerezte meg. A rajtnál koccant az előtte beragadó Heikki Kovalainennel, így sérült első szárnnyal versenyezte végig a távot. Kezdeti hártányát ledolgozta Alonsóval, majd Kubicával szemben is, de a merész boxtaktikával versenyző Hamiltont már nem tudta megelőzni. Massa magabiztosan nyerte a futamot, Räikkönen a 3. lett.
A Monacói Nagydíj időmérő edzésén a második helyet szerezte meg, de az esős versenyen végül csak a 9. lett. A rajtnál Hamilton, majd később Kubica is megelőzte. Kubicát boxkiállása után vissza akarta előzni, de a célegyenes végén kicsúszott és letörte az első légterelőjét. Még így is lett volna esélye pontot szerezni, de nem sokkal a verseny vége előtt egy fékezésnél elvesztette uralmát az autója fölött és az előtte haladó Adrian Sutilba rohant. Újabb kényszerű boxkiállása után csak a 9. helyen intették le. Mivel nem szerzett pontot, Hamilton átvette tőle a vezetést a világbajnokságban.
A Spanyol Nagydíjon

A Kanadai Nagydíjon a harmadik helyről rajtolhatott, de az első, a Safety Car bentléte miatt kaotikus boxkiálláskor Hamilton hátulról belerohant és mindketten kiestek. A hibájáért Hamilton tízhelyes rajtbüntetést kapott a Francia Nagydíjra.
Magny Cours-ban hagyományosan jól szerepelnek a Ferrarik, és ez 2008-ban sem volt másként. Massával magabiztosan szerezték meg az első két rajthelyet. Az első helyről indulva magabiztosan vezette a futamot, amikor jobb oldali kipufogócsöve előbb meglazult, majd leszakadt az autójáról, karosszéria-elemeket magával rántva. Massa könnyedén megelőzte, de a harmadik helyen haladó Jarno Trulli már túlságosan le volt maradva ahhoz, hogy befogja. A második helyéért járó nyolc ponttal a világbajnokság harmadik helyére zárkózott föl, Kubica mögé, akit Massa váltott az élen.[3]
A Brit Nagydíjon a 3. rajthelyet szerezte meg. A rajtnál megőrizte a 3. helyet, de pár körrel később Kovalainen megpördült, így Kimi feljött a második helyre. A boxkiállások idején egyszerre érkezett a boxutcába Hamiltonnal. A brit kapott új gumikat, Räikkönen autóján azonban nem cseréltek kereket. Ez rossz döntés volt, mert pár perc múlva esni kezdett, és a kopott gumikon Räikkönen nem tudta a többiek tempóját autózni. A Ferrari ekkor újabb rossz döntést hozott, mert Räikkonent sokáig nem hívták be a boxba, így viszont csak szenvedett. Végül, amikor behívták, már akkora hátránya volt, hogy csak a negyedik helyen futott be.
A Szingapúri Nagydíjon

A Német Nagydíjon csak a 6. helyre kvalifikálta magát, és ugyanitt ért célba.
A Magyar Nagydíjon újra csak a 6. rajthelyet szerezte meg, de a versenyen feljött a 3. helyre, és mivel Massa motorhiba miatt kiesett az első helyről, megelőzte őt a világbajnokságban.
A Európai Nagydíjon az időmérő edzésen a negyedik helyet szerezte meg. Ennek ellenére a rajtnál megelőzte Heikki Kovalainen, és ezután már nem szólhatott bele a dobogóért folytatott küzdelembe. A hatodik helyen haladt, mikor a második boxkiállást követően túl hamar indult el, ezáltal magával rántotta a tankolóembert, aki csonttörést szenvedett. A versenybe visszatérve, két körrel később motorhiba miatt fel kellett adnia a futamot.
A Belga Nagydíj időmérőjén csak a negyedik helyen végzett. A rajtnál rögtön megelőzte csapattársát, Felipe Massát, Heikki Kovalainen pedig még inkább visszaesett, így Räikkönen az első kör után a második helyen haladt Hamilton mögött. A második körben, a célegyenes utáni visszafordítóban Hamilton megpördült, így Räikkönen elment mellette. Innentől kezdve folyamatosan az élen haladt. Az utolsó 2 körben elkezdett esni az eső, így Hamilton utolérte, és a célegyenes végén megelőzte (később emiatt az eset miatt Hamiltont megbüntették). Räikkönen ezután még próbálta visszaelőzni Hamiltont, de a kör vége felé kicsúszott, és kiesett, mert összetörte az autóját.
Räikkönen Kínában

Az Olasz Nagydíj eső miatt kaotikus időmérő edzésén csak a 14. helyet szerezte meg, csapattársa a 6., míg Hamilton a 15. lett. A verseny egészén nem találta a tempót a vizes talajon. 9. lett, míg Hamilton 7. és Massa 6., Vettel pedig rajt-cél győzelmet aratott. Az összetettben a 4. helyre szorult vissza, Robert Kubica mögé.
A Szingapúri Nagydíjon,a sportág első éjszakai versenyén a 3. helyről indulhatott. A futam első részében nem tudta tartani a lépést az élen haladókkal. A Piquet balesete miatti biztonsági autós időszakban közvetlenül csapattársa mögött jött ki tankolni, aki a jelzőrendszer hibájából túl korán indult el és kitépte az üzemanyagtöltő tömlőt. A 14. helyről az ötödik helyre zárkózott fel ezután, de Timo Glock üldözése közben a 10-es kanyarban a falnak ütközött. 15.-ként, 4 kör hátrányban rangsorolták. Világbajnoki címének megvédése ekkor végleg lehetetlenné vált. A Japán Nagydíj időmérő edzésén hosszú idő után újra megelőzte csapattársát és a 2. helyre kvalifikálta magát. A versenyen jobban rajtolt, mint az élről induló Hamilton, aki az első kanyarban későn fékezett, ezáltal mindketten kicsúsztak. A harmadik helyen haladt, de sem a versenyt megnyerő Alonsót, sem a világbajnokságban közvetlenül előtte álló Kubicát nem tudta megelőzni, így csak a dobogó legalsó fokára állhatott föl. Kínában és Brazíliában is egyaránt a harmadik helyen végzett, így a 2008-as évet a 3. helyen zárta,[4] azonos pontszámmal, de több győzelemmel, mint Robert Kubica.
2009
A Spanyol Nagydíjon

2009-ben számos szabályt gyökeresen megváltozatattak a sportágban (slick gumik visszahozatala, szélesebb első, keskenyebb, magasabb hátsó szárny, szezon közbeni teszttilalom, 18000-es fordulatszám korlátozás, engedélyezett KERS). Számos nagycsapat, köztük a Ferrari, a McLaren, a BMW, nem tudott jól alkalmazkodni az új szabályokhoz.

A 2009-es Ferrarit, az F60-ast január közepe óta tesztelték, a évközbeni teszttilalom miatt. Räikkönen új versenymérnököt kapott, Andrea Stella személyében.

Ausztráliában a 9. helyről indult, 15 körrel a verseny vége előtt a korlátnak ütközött. A versenyt folytatni tudta, de 3 körrel a leintés előtt kiállt a boxba. Bár Malajziában megnyerte a második szabadedzést, de az időmérőn csak 9. lett. Vettel és Barrichello büntetése miatt vasárnap a 7. pozícióból rajtolt. A csapat túl korán hívta ki a finnt extrém esőgumikért, ezért jelentősen hátracsúszott a mezőnyben. Végül a 14. lett. Az esős Kínai Nagydíjon a 8. helyről indulva a tizedik lett, miközben csapattársa a 3. helyről állt ki műszaki hiba miatt. Bahreinben megszerezte saját maga és a Ferrari első pontjait, 6. lett. Barcelonában már az új duplafedeles diffúzorral indult a csapat. Ennek ellenére a 16. helyről indult, majd a futamon a hidraulika meghibásodása miatt kiesett. Monacóban, az addig legjobban sikerült 2009-es időmérő edzésén második lett, 25 ezredmásodperccel Button mögött. A rajtnál Barrichello megelőzte, így a harmadik helyre esett vissza. Pozícióját a futam végéig megőrizte és Ferrari első dobogós helyezését szerezte. Törökországban 6. lett az időmérőn, de az első szárnya megsérült az első körben. Csak a kilencedikként zárt, pont nélkül, csapattársa, aki mögüle rajtolt, 6. lett.
A Nürburgingen

Silverstone-ban a 9. helyről jó rajtja után az 5. helyre jött fel. Boxkiállásai után a 8. helyre esett vissza és ebben a pozícióban is fejezte be a versenyt. A Német Nagydíjon a 9. helyre kvalifikálta magát, majd a verseny 34. körében műszaki probléma miatt kénytelen volt kiállni.

A Magyar Nagydíj után a Ferrari már nem fejlesztette tovább az F60-ast, ennek ellenére a finn 4 egymást követő versenyen is dobogós lett. A Hungaroringen a 7. helyről indulva, lendületes rajttal sikerült a 4. helyre előre lépnie. Räikkönen számára az első boxkiállás hozta meg a versenyen elért 2. helyet, mivel Fernando Alonso egy elrontott boxkiállást követően kiszállt a versenyből és Mark Webbert is a Red Bull csapat által elrontott boxkiállással sikerült megelőznie. Az Európai Nagydíjon ismét dobogóra tudta magát küzdeni. Miután az időmérőn a 7. helyre kvalifikálta a kocsit, a futamon a 3. helyre küzdötte fel magát Rubens Barrichello és Lewis Hamilton előtt. Belgiumban az előző évekhez hasonlóan ismét jól szerepelt, a 6. helyről indulhatott, és parádés rajtjának köszönhetően felzárkózott a 2. helyre, közvetlen Giancarlo Fisichella mögé. Az olaszt a Safety Car után a KERS segítségével megelőzte, és innentől (boxkiállásokat kivéve) végig vezetve megnyerte, immár negyedszer a belga versenyt. A 2008-as Spanyol Nagydíj után állhatott ismét a dobogó legfelső fokára.

Monzában tovább folytatta jó formáját: a harmadik helyről indulva és ebben a pozícióban végezve ismét dobogóra állhatott, sorozatban negyedik alkalommal.

Szingapúrban megszakadt sorozata: csak a 10. helyen végzett a 12. helyről indulva, pont nélkül.
Monzában harmadik lett

Japánban ismét közel került a dobogóhoz, 4. lett. A verseny elején a kemény gumikon indulva nem tudott előrébb lépni az 5. helyről, később a lágyabb keverékűekkel megközelítette Heidfeldet, majd boxkiállásánál megelőzte. A futam végén a biztonsági autós szakasz után Hamilton mögött haladt (akinek problémái voltak a KERS-szel), de megelőzni nem tudta autójának kevés tapadása miatt.

Interlagosban az 5. helyről indult, az első kör elején már a második Mark Webbert próbálta előzni, amikor az ausztrál elévágott, így az első vezetőszárnya megsérült. A boxutcába hajtott, ahol Kovalainen a tankolása után leszakította a tankolócsövet, amelyből az üzemanyag a mögötte haladó Räikkönen autójára került, rövid tüzet okozva (az esetben senki sem sérült meg). Végül a hatodik helyen ért célba.

Utolsó ferraris versenyén, Szingapúrhoz hasonlóan ismét csak a mezőny második feléből indult, a 11. helyről. Az egykiállásos taktikát választva sem sikerült előrébb jutnia, 12. lett.

48 ponttal a 6. helyen végzett az egyéni bajnokságban, Lewis Hamilton mögött 1 ponttal.

A szezon végén a Ferrari bejelentette, hogy Räikkönen elhagyja a csapatot, mivel 2010-től Fernando Alonso kerül helyére. Esélyes volt McLaren ülésére is Hamilton mellé, de végül a Rali-világbajnokságban való részvétel mellett döntött. 2009. november 17-én menedzsere bejelentette, hogy nem fog indulni a 2010-es bajnokságban, de lehetséges, hogy 2011-ben visszatér.
Rali-világbajnokság
Räikkönen a 2010-es Arctic ralin


2009. decemberében bejelentették, hogy Citroën Junior Teammel fog indulni a Rali-világbajnokság [1] Räikkönen először 2009. januárjában vett részt raliversenyen, a finnországi Arctic ralin. A Tommi Mäkinen Racing Abarth Grande Punto S2000-esével indult, a 13. helyen ért célba. A 2009-es Finn rali keretében vett először részt a WRC-ben, amelyet július 30. és augusztus 2. között tartottak. Az N kategóriában a harmadik, összesítésben a tizenötödik helyen haladt, amikor a szombati nap záró szakaszában balesetezett.

2009. december 9-én jelentették be, hogy 2010-ben Citroën Junior Teammel vesz részt a bajnokság összes állomásán, az Új-Zéland-rali kivételével. A Red Bull által szponzorált Citroën C4-et vezeti, navigátora Kaj Lindström.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.